سوالات متداول

پرسش : تاریخچه تاسیس صندوق اعتباری هنر به صورت کوتاه چیست؟
پاسخ : در سال 1382 “صندوق اعتباری حمایت از نویسندگان، روزنامه نگاران و هنرمندان” با هدف حمایت از اهالی فرهنگ، هنر و رسانه کشور، به پیشنهاد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و براساس تکلیف برنامه سوم توسعه، در جهت سیاست انتقال بخشی از تصدی های دولت به بخش خصوصی، مطرح و با تصویب آن توسط هیات وزیران در مورخ 12/5 /1382 رسماً تاسیس شد. در سال 1393 بعد از گذشت بیش از یک دهه از فعالیت این صندوق و نیاز به بازنگری در اساسنامه و آیین نامه آن در راستای خدمت رسانی هرچه بیشتر به خانواده بزرگ فرهنگ، هنر و رسانه کشور، به استناد مجمع عمومی فوق¬العاده مورخ 5/3/1393 این صندوق با نام جدید “صندوق اعتباری هنر” فصل نوینی از فعالیت خود را آغاز کرد.
پرسش : آیا صندوق اعتباری هنر در شهرستان‌ها یا مراکز استان ها دفتر نمایندگی دارد؟
پاسخ : با توجه به اینکه صندوق اعتباری هنر از موسسه ای غیرانتفاعی و از زیرمجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، به دستور وزیر محترم ارشاد، مدیران ادارات کل ارشاد در هر استان به عنوان نماینده صندوق منصوب شده اند که یکی از کارمندان مستقر در اداره کل نیز به عنوان متصدی به مکاتبات و سایر امور محوله، رسیدگی خواهند کرد.
پرسش : ساعات کار صندوق اعتباری هنر چه زمانی است؟
پاسخ : از روز شنبه تا چهارشنبه - از ساعت 7:30 الی 16:15
پرسش : در صورت نیاز به تماس با بخش خاصی از صندوق اعتباری هنر چه کار باید کرد؟
پاسخ : به دلیل برقراری پروفایل افراد در سامانه صندوق، حتی الامکان سعی کرده ایم طوری برنامه ریزی کنیم که نیازی به مراجعه حضوری و یا تماس اعضاء محترم با صندوق نباشد تا هم از تردد شهری جلوگیری وهم زمان را برای این عزیزان حفظ کنیم اما در صورت لزوم، می توانند با شماره 42713000 مرکز تماس صندوق، ارتباط برقرار کنند. ارتباط با واحد مورد نظر از طریق سیستم پاسخگویی گویا انجام می شود در صورت عدم موفقیت، ارتباط با اپراتور و سپس مذاکره با واحد مورد نظرانجام می شود
پرسش : شرایط عضویت صندوق اعتباری هنر چیست؟
پاسخ : تکمیل فرم عضویت، ارائه معرفی نامه مورد تأیید از معاونت ذیربط و پرداخت موفق حق عضویت. لازم به ذکر است بدون پرداخت حق عضویت شخص مورد نظر، عضو صندوق تلقی نمی گردد و صرفاً پرونده شخص در وضعیت خود اظهاری است.
پرسش : مدارک لازم برای عضویت در صندوق اعتباری هنر چیست؟
پاسخ : مطالعه آیین نامه عضویت و احراز شرایط آن که در تارنما وجود دارد، تکمیل فرم عضویت در تارنما و بارگذاری مدارک شناسایی (شناسنامه و کارت ملی) و ارایه معرفی نامه از معاونت و صنف تخصصی
پرسش : نحوه پرداخت حق عضویت چگونه است؟
پاسخ : پس از بارگذاری و تأیید مدارک توسط کارشناسان، با ورود به قسمت پرداخت حق عضویت، عملیات پرداخت به صورت اینترنتی انجام می شود
پرسش : آیا کسانی که فرم عضویت را تکمیل و حق عضویت پرداخت کرده اند، لازم است دوباره برای سال بعد حق عضویت پرداخت کنند؟
پاسخ : در حال حاضر دستوری در خصوص پرداخت حق عضویت برای اعضایی که بیش از یک سال از عضویتشان گذشته، صادر نشده است. در صورت لزوم در این زمینه اطلاع رسانی خواهد شد
پرسش : آیا اضافه به حق عضویت، برای استفاده از خدمات صندوق نیز می بایست مبلغی پرداخت گردد؟
پاسخ : بله، برای برخی از خدمات از جمله بیمه تکمیلی چنین است و عضو محترم باید سهم خود را بپردازد. در این گونه خدمات که نیازمند مبلغ اضافه هستند در پروفایل و تارنما اطلاع رسانی خواهد شد.
پرسش : آیا صرفاً پرداخت حق عضویت به این معنی است که عضو می تواند از تمامی خدمات ارائه شده صندوق به رایگان استفاده نماید؟
پاسخ : ارائه خدمات به اعضا براساس آیین نامه ها و شیوه نامه ها می باشد.
پرسش : شرایط انصراف از عضویت چیست؟
پاسخ : شرایط انصراف از عضویت به فرد بستگی دارد اما بعد از انصراف عضویت از کلیه خدماتی دریافتی محروم می گردد.
پرسش : آیا انجمن های صنفی می توانند معرفی نامه عضویت در صندوق اعتباری هنر، صادر کنند؟
پاسخ : در حال حاضر طی مذاکرات به عمل آمده، افراد معرفی شده از انجمن عکاسان و انجمن شاعران، می توانند از عضویت صندوق بهره مند شوند
پرسش : نحوه بررسی و تایید معرفی نامه‌های فعالیت هنری اعضا چگونه است؟
پاسخ : با بررسی تصویر معرفی نامه بارگذاری شده توسط کارشناس مربوط در صندوق، رد یا تأیید آن مشخص می شود و همان لحظه از طریق پیامک به متقاضی اعلام می شود. گفتنی است هم اکنون با تعدادی از معاونت ها و خانه ها به صورت سیستمی بررسی مدارک انجام می شود.
پرسش : آیا احتیاج به مراجعه حضوری برای انجام ادامه روند عضویت پس از پایان ثبت نام، هست؟
پاسخ : پس از تایید نهایی مدارک و نیز واریز حق عضویت، دیگر احتیاجی به حضور و مراجعه به صندوق نیست. اطلاع رسانی درخصوص موارد آتی از طریق سایت صندوق و ارسال پیامک به شماره همراهی که اعلام کرده اید انجام خواهد شد.
پرسش : چگونه از پایان عملیات ثبت نام و تایید عضویت از طرف صندوق اعتباری هنر آگاه شویم؟
پاسخ : زمانی که در پورتال رسمی صندوق، تمام موارد خواسته شده را تکمیل و هیچ گونه نواقصی در پرونده نداشته و همچنین حق عضویت را پرداخت کرده باشید، مراحل ثبت نام به پایان رسیده است. پس هنگامی که معرفی نامه و مدارک الصاقی شما مورد تایید قرار گفت و حق عضویت نیز پرداخت شده باشد، عضویت شما موردتایید است.
پرسش : برای ورود به پروفایل خود به چه قسمتی باید مراجعه کرد؟
پاسخ : با مراجعه به قسمت ورود و درج نام کاربری و رمز عبور در صفحه اصلی تارنما، پروفایل عضو باز شده و اطلاعات قابل مشاهده است
پرسش : شرایط بیمه تامین اجتماعی صندوق اعتباری هنر چیست؟
پاسخ : الف- عضویت در صندوق ب- در حال حاضر از شهریورماه سال 92 معرفی افراد جدید به سازمان تأمین اجتماعی به منظور استفاده از پوشش بیمه امکان پذیر نیست. ولی طبق توافقنامه فی مابین، به تازگی مقرّر شده است؛ افرادی که از تاریخ 01/01/88 به بعد فاقد سابقه پرداخت حق بیمه نزد صندوق تأمین اجتماعی هستند از محل منــابع حاصل از هدفمنــدی یارانه ها از بیمه بــرخــوردار شوند و موافقت شد؛ صندوق اعتباری هنر با شناسایی این قبیل از افراد نسبت به صدور معرفی نامه جدید برابر فرم اعلام شده در قالب ارسال فهرست، به اداره کل امورفنی بیمه شدگان اقدام کند تا پس از ورود به سایت معاونت فنی و درآمد تامین اجتماعی، با ارائه معرفی نامه خود به شعبات مورد نظر، بیمه افراد جدید برقرار شود
پرسش : مدارک لازم برای بیمه تامین اجتماعی در صندوق اعتباری هنر چیست؟
پاسخ : تکمیل فرم عضویت در تارنمای صندوق - ارائه درخواست از معاونت ذی ربط و یا مدیر کل ارشاد استان( برای متقاضیان استانی) - در نظر گرفتن شرایط بیمه ای در بند قبل
پرسش : حداقل وحداکثر سن برای بهره مندی از خدمات بیمه تامین اجتماعی چند سال است؟
پاسخ : حداقل سن: 18 سال تمام حداکثر سن : برای آقایان 50 سال تمام و برای خانم ها 45 سال تمام شایان توجه است که به ازای هر سال مازاد حداکثر سن، دارابودن 2 سال سابقه پرداخت بیمه الزامی است.
پرسش : چه مدت پس از ثبت نام و تکمیل مدارک، معرفی نامه بیمه صادر می شود؟
پاسخ : در صورت دارا بودن شرایط لازم به منظور صدور معرفی نامه برای تهرانی ها به صورت آنی (در موارد خاص حداکثر ظرف دو سه روز) و برای متقاضیان شهرستانی حداکثر تا 5 روز
Page 1 of 2



شما نیز می توانید سوالات خود را از ما بپرسید. فرم زیر را تکمیل نموده و ارسال نمایید. کارشناسان ما پس از بررسی سوال شما ، به آن پاسخ داده و در این صفحه می توانید جواب آن را مشاهده نمایید. خواهشمند است اگر مشکل و یا سوال موردی دارید، کدملی خود را نیز بیان کنید تا مشکل شما راحت‌تر قابل پیگیری و حل باشد. در صورت نیاز کارشناسان ما جهت رفع مشکل با شما تماس خواهند گرفت.
پرسش

لطفاً متن تصویر را وارد نمایید